مسابقات طراحی صنعتی ایران (آیدیران) در سومین دوره خود با بیش از ۵۰۰ طرح از سراسر کشور برگزار شد، طرح‌هایی که تماما اثر دست طراحان صنعتی داخل کشور و بر اساس سلیقه ایرانی بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، یکی از مهمترین ارکان تولید تمام وسائل منزل تا خودرو و ماشین‌های صنعتی و همه ابزارهای پیرامون ما به طراحی صنعتی نیاز دارند.

متاسفانه هم اکنون شاهدیم که در بسیاری از محصولات، اجناس بی کیفیت خارجی جلی محصولات خوب داخلی را گرفته اند cz-lekarna.com. دلیل آنهم ظاهر زیبا و فریبنده آن محصولات است. مانند خودروهای بی کیفیت چینی که به دلیل طراحی زیبا و آپشن های زیاد جای خود را در بازار ایران باز کرده است.

در نتیجه اگر طراحی صنعتی به عنوان ویترین یک محصول ضعیف باشد هرچقدر هم محصول باکیفیت باشد نظر مشتری را جلب نخواهد کرد.

در جمهوری اسلامی ایران متاسفانه طراحی صنعتی از اهمیت کمی برخوردار است و در پایتخت فقط ۵ دانشگاه این رشته را تدریس می کنند به همین دلیل جمعی از اساتید دانشگاه‌ها با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری اقدام به برگزاری مسابقات طراحی صنعتی ایرانی کردند. امسال سومین دوره این مسابقات برگزار شد و بیش ار ۵۰۰ طرح به دبیرخانه جشنواره رسید.

داوران مسابقه از بین محصولات در دوازده دسته شامل مبلمان منزل، حمل ونقل، مد و زیورآلات و … به انتخاب برترین‌های صنعت ایران پرداختند.

احمد عابدینی دبیر مسابقات در همین زمینه گفت: صنعت باید طراحی و پتانسیل طراحان جوان را در تولید بکار گیرد تا معنا و مفهوم تولید داخلی محقق گردد. امیدواریم این مهم هر چه زودتر محقق گردد.
وی افزود: مسابقات آیدیران با هدف حمایت از تولید داخلی و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی برگزار می شود و برگزیدگان آن در اول مهرماه اعلام خواهند شد.
انتهای پیام/

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *